Ve věci opravy fasády
Údržba, opravy, technické otázky: 24.06.2025, Author: Antal Szentesi
Shrnutí odpovědí na námitky a informace o dalším postupu.
Stručný harmonogram prací, bohužel podrobnější jsme nedostali:
- 12. – 27.6. – aplikace odstraňovače + omytí ploch ulice Berlínská – pokud budou vyklizeny balkony, terasy apod.
- 30.6.2025 – zahájení oprav fasády, montáž folií a aplikace probarvených nátěrů ulice Berlínská
Postupně by se harmonogram bude upravovat, jsou závislí na klimatických podmínkách.
Vše je ale podmíněno počasím.
Uvádí připomínky nejmenovaného vlastníka:
jako vlastník b.j. v ul. Berlínské v rámci SVJ Rižská 1495 (patrně omyl, má být 1491) si vás dovoluji požádat/vyzvat o zabezpečení a zveřejnění podrobného programu před spuštěním dalších prací fy PRAGOTHERM na další etapě na opravě fasády.
Na schůzi vlastníků nám byl sdělen termín zač. další etapy prací od zač. července a nyní bylo nahlášeno od 9.6.25 (pouze oznámením bez podpisu a kontaktu na příslušnou zodpovědnou osobu). Nechci, aby se opakovala stejná nezodpovědná akce, kdy jsme byli na základě takovéhoto ohlášení vyblokování celý podzim a nakonec se nic v Berlínské nedělo. Není možné, abychom byli doslova zabedněni několik měsíců a obzvláště letních. To není snížení komfortu, ale omezení práv užívání. Za provedené práce platíme nemalou částku. Součásti každé smlouvy má být podrobný HMG prací a je naprosto obvyklé ve stavebnictví, že si zákazník může i dodatečně vyžádat krom rámcového HMG i ten podrobný rozpracovaný dle technologického postupu, rizik a příslušných ploch.
Podrobný HMG (s tolerancí 2dny – viz. počasí) tzn. znamená rozfázovaný podle technologického postupu a pro jednotlivé vchody. Pokud se jedná o profesionální firmu tak jak nám bylo před rokem prezentováno tak má tento požadovaný HMG zpracovaný a nemůže být problém jej obratem vlastníkům předat. Tak, aby se dtto mohli na jednotlivé fáze prací v daném čase připravit a reagovat na ně.
Zároveň bych s tím chtěl připomenout, že provádějící pracovníci jsou povinni provádět průběžně ochranu/očistu příslušných navazujících ploch (tzn. okna, rámy, konstrukce, vodorovné plochy atd.) a zabránit tak jejich trvalému poškození.
Assets:
File | |
---|---|
![]() |
Newsletter_05-2024_výzva_k_omývání_fasád_1_etapa.pdf |
Comments:
Vše co je výše uvádíme proto, abychom ukázali, že výbor nechce nic zahrávat do autu a zveřejňuje všechny podstatné informace, i když neobsahují pro výbor příjemné věci. Zpožděná reakce není výrazem pohrdání.
Omlouváme se všem, že reakce nebyla včasná, ale bohužel zdravotní a pracovní problémy máme i my, členové výboru. Pan Nebus a já jsme byli z výše uvedených důvodů velice zatíženi a pan Faltus, jako nový člen, ještě nebyl dostatečně seznámen s problematikou fasády.
Dnes už jsem opět plně k dispozici a snažím se během dvou dnů dohonit všechny resty, doufám že mě omluvíte (alespoň většina z Vás).
Bohužel se nám nepodařilo získat podrobný, na dvoudenní úsek rozfázovaný postup. Pouze obecnější, ale slíbili nám že jej budou postupně upravovat. Je nám to líto. Ale z toho neusuzujeme, že by to byla neprofesionální firma a že jsme někomu naletěli. Postup, technologii, dodržování klimatických podmínek a technologických přestávek pravidelně kontrolujeme stejně tak i co používají. Na základě dlouhodobé spolupráce a pravidelných kontrol si myslíme, že naopak, dodavatel je ve svém oboru profesionálem a významným hráčem na trhu.
K poznámce: " Nechci, aby se opakovala stejná nezodpovědná akce, kdy jsme byli na základě takovéhoto ohlášení vyblokování celý podzim a nakonec se nic v Berlínské nedělo. "
Výbor přesně formuloval výzvu k I. etapě (Budapešťská) obnovy. Viz příloha. Výzva byla včas zveřejněna na našem webu (News letter) a v plné verzi vyvěšena na nástěnky. Pokud někdo odstranil první list, je nám líto, ale nezpůsobil to výbor. Pro každého vlastníka byla výzva se specifikací prací I. etapy v Budapešťské ulice k dispozici na našem webu, a většinou to vlastníci vzali na vědomí. Řešili balkóny pouze ve specifikované části budovy.
Uvádíme další e-mail, jednoho z nespokojených vlastníků:
...reakce bez požadovaného obsahu s takovým zpožděním je výrazem pohrdání. Jak je vidět tak jsme opět naletěli jedné z nezodpovědných firem. Požadované odpovědi jsem se bohužel nedočkal. Ze způsobu a času odpovědi je zároveň vidět snaha zahrát vše do autu bez požadovaného výsledku.
Popis a logika podrobného HMG je zřejmá a důvody rovněž. Co k tomu více vysvětlovat? I přesto pokud bych mněl čas tak bych si rád další informace vyslechl. Vlastníci jsou zastupování výborem SVJ. Tedy pokud se nemýlím. A ten také uzavíral smlouvu s dotyčnou firmou. Tzn. zodpovědnosti jsou dané. Jak jsem mněl možnost pří náhlém nástupu k pracem v minulém týdnu (z vlastníků jsem nebyl překvapen/zaskočen pouze já) tak tato firma nemá na práci najaté lidi na konkrétní termín plnění, ale pouze na náhodné plnění v rozvláčném období. Pak tu tito pracovníci chodí pracovat pouze když se jim na jiných místech uvolní čas (jeden z pracovníků tady v atriu totiž hulákal dost nahlas informace o čase kdy tu bude a kdy ne, v kontextu plnění to co se tu odehrávalo v předchozím období je tak vše dost zřejmé).
Takto narychlo se však tyto schůzky nesvolávají. Za tohoto stavu je to opravdu nevhodný vtip (najednou je na světě informace o konání kontrolního dne). Omlouvám se, ale nemohu se z pracovních a zdravotních důvodů (plánovaná návštěva zdrav.zařízení) zúčastnit a Vaší pozvánku tak nevyužiju.